همه چیز در مورد مستربچ(بخش اول)

مستربچ چیست؟

پلاستیک از اول رنگی نیست. برای به دست آوردن رنگی که می خواهید بسازید، نیاز به مواد افزودنی یا رنگدانه دارید. مستربچ یک افزودنی است، که در رنگ های مشکی، سفید و رنگی عرضه می شود. این افزودنی های رنگی مختلف با هم ترکیب می شوند تا رنگ مورد نظر را ایجاد کنند.

ما 100ها فرمول مستربچ سفید و سیاه داریم. برخی با رسانایی الکتریکی یا مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش.
مستربچ یک محصول جامد (معمولاً از پلاستیک، لاستیک یا الاستومر) است که در آن رنگدانه ها یا مواد افزودنی به طور بهینه با غلظت بالا در یک ماده حامل پخش می شوند. مواد حامل با پلاستیک اصلی سازگار است که در طی قالب گیری در آن مخلوط می شود، به این ترتیب محصول پلاستیکی نهایی رنگ یا خواص را از مستربچ به دست می آورد.
مستربچ که بخش مهمی از مراحل تولید پلاستیک است، به رنگی که به صورت گرانول هایی که در هنگام ذوب و شکل دادن پلاستیک، به مواد اولیه آن اضافه می شود، گفته می شود. به لطف این رنگ، اکنون می توان محصولات حرفه ای تری به دست آورد. مستربچ به معنای رنگ با بیانی ساده است که می تواند با توجه به نیاز در رنگ های مختلف باشد. در حالت مذاب به پلاستیک اضافه می شود تا رنگ آن تغییر کند. بنابراین، برای رنگ آمیزی و ایجاد مخلوط اصلی در فرآیند ساخت پلاستیک استفاده می شود. امروزه پلاستیک که به طور فعال هم در فناوری و هم در بسیاری از زمینه های دیگر استفاده می شود، زندگی ما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

***

2 نوع مستربچ وجود دارد.
1. مستربچ رنگی: برای افزودن رنگ به پلاستیک استفاده می شود. با ترکیب مواد افزودنی رنگی مختلف به رنگ دلخواه می رسید. با ترکیب رنگ ها می توانید جلوه های ویژه ای ایجاد کنید تا محصول خود را متمایز کنید.
2. مستربچ افزودنی: برای دادن خواص دیگری به پلاستیک استفاده می شود. این ویژگی ها شامل بافت پلاستیک است.

تفاوت بین مستربچ و کامپوند ( Compound)

پلاستیک یکی از مهم‌ترین محصولات صنعتی است که در تمام عرصه‌های زندگی ما نفوذ کرده است. هم برای مصرف‌کننده نهایی و هم برای مصرف‌کنندگان صنعتی، زمینه استفاده آن بسیار زیاد است. بنابراین، انتظار می‌رود که تنوع فنی، مکانیکی و زیبایی‌شناختی زیادی برای محصولی وجود داشته باشد که در چنین طیف وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی ارائه این تغییرات را می‌توان از طریق دو مفهومی که اغلب در تولید پلاستیک با آن مواجه می‌شوید، به دست آورد. بیایید این دو مفهوم را که می توان در عنوان اصلی افزودنی های پلاستیک جمع آوری کرد، بررسی کنیم. مستربچ و کامپوند.
این دو اصطلاح اغلب حتی در بین تولید کنندگان مواد پلاستیکی و مصرف کنندگان صنعتی جا به جا می شوند. هر دو از نظر روش تولید مشابه هستند، اما با نتیجه ای که ایجاد می کنند، یعنی جهت استفاده از محصول، متفاوت هستند.
مستربچ یک فرم گرانولی از پودر شیمیایی است که در تولید پلاستیک استفاده می شود که خواص دیگری مانند رنگ و بو را به پلاستیک اضافه می کند. این کلمه به معنای مخلوط اصلی است. این ماده از مخلوطی از پلیمرها و رنگدانه های آلی یا معدنی تشکیل می شود.
کامپوند فرآیند ایجاد یک ماده خام جدید با خواص فیزیکی مورد نظر مشتری با افزودنی هایی است که به ماده اولیه اصلی اضافه می شود. فیبرهای پرکننده، رنگدانه و کربن اضافه شده به پلاستیک با عملیات حرارتی و فشار مخلوط شده و به آن متصل می شوند. بهبود ویژگی های دوام مانند ضربه و کشش از طریق کامپوند حاصل می شود. شرکت ها از کلسیت، یعنی کربنات کلسیم، به عنوان پرکننده سخت کننده در تولید پلاستیک استفاده می کنند. ..

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.