سیم و کابل پی وی سی، انواع، موارد استفاده، ساخت، خرید (بخش اول)

سیم و کابل پی وی سی لزوماً اصطلاحاتی نیستند که ممکن است هر روز بشنوید، اما عناصری حیاتی در تشکیل مجموعه کابل ها و سایر محصولات هستند. انبوه معمول کابل هایی که سازندگان و طراحان نمونه اولیه باید با آن سر و کار داشته باشند، یکی از دلایل اصلی ارائه مجموعه های کابلی منظم، کارآمد و موثر در سراسر جهان است!
اما در اینجا، ما می خواهیم بینش و اطلاعاتی در مورد سیم و کابل PVC، انواع مختلف و کاربرد آنها ارائه کنیم.
ابتدا، در اینجا خلاصه ای کوتاه برای شما آورده شده است، سپس به جزئیات بیشتر می پردازیم.
سیم و کابل پی وی سی چیست؟ سیم و کابل PVC حالتی است که یک ماده ترموپلاستیک به نام پلی وینیل کلراید که به عنوان پی وی سی نیز شناخته می شود برای عایق سیم یا روکش کابل استفاده می شود. این سیم ها و کابل ها به دلیل خواص عالی مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حرارت و آب، استحکام، دوام و تطبیق پذیری، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
تنها خصوصیت خاص در سیم ها و کابل های پی وی سی، عایق یا پوشش مورد استفاده است. پی وی سی اخیراً به یک ماده عایق متداول برای بسیاری از سیم و کابل ها تبدیل شده است.
به همین دلیل، انواع سیم و کابل PVC در حال حاضر در بازار موجود است تا به بهترین نحو با نیازهای مشتری مطابقت پیدا کند. بیایید با جزئیات بیشتر به آنها نگاه کنیم.

انواع سیم و کابل پی وی سی

در زیر برخی از انواع رایج سیم و کابل پی وی سی وجود دارد که متناسب با نیازهای مختلف مشتری موجود است.

-سیم و کابل پی وی سی ویژه

همان طور که از اسم آن پیداست، PVC ویژه خواص مخصوصی برای عایق کاری سیم و روکش کابل از خود نشان می دهد.
پی وی سی مورد استفاده در سیم ها و کابل های پی وی سی ویژه دارای ویژگی های الکتریکی و مکانیکی بسیار خوبی در مقایسه با استاندارد متوسط است.
همچنین، این نوع کابل‌ها و سیم‌های پی‌وی‌سی دارای انعطاف‌پذیری و استحکام خوبی برای برآوردن نیازهای سیم‌کشی/کابل‌کشی سخت یا پیچیده است. محدوده دمایی این نوع سیم و کابل پی وی سی به شرح زیر می باشد.
• در حالت کاربرد ثابت: 40- تا 70 °C
• در حالت کاربرد انعطاف پذیر: 5 تا 70 °C

-PVC مقاوم در برابر سرما

PVC مقاوم در برابر سرما به دلیل مقاومت در برابر سرما حتی در دماهای زیر صفر شناخته شده است. این نوع سیم‌ها و کابل‌های PVC مقاوم در برابر سرما، استحکام مکانیکی و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.
با وجود اینکه مقاوم در برابر سرما است، هنگامی که در معرض تأثیرات مختلف یا شدید آب و هوایی قرار می گیرد نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. محدوده دمایی این نوع سیم و کابل پی وی سی به شرح زیر می باشد.
• در حالت کاربرد ثابت: 40- تا 70+ ºC
• در حالت کاربرد انعطاف پذیر: 20- تا 70+ ºC

-PVC مقاوم در برابر حرارت

این نوع سیم‌ها و کابل‌های پی وی سی می‌توانند در برابر دمای شدید تا 105+ درجه سانتی‌گراد مقاومت کنند. مواد عایق و غلاف مورد استفاده در این نوع، دارای خواص الکتریکی و مکانیکی عالی برای سازگاری با دماهای بالاتر هستند.
با این حال، کابل ها یا سیم های زیادی از این نوع نمی توانند دمایی فراتر از حداکثر را تحمل کنند و قرار گرفتن در بیش از حداکثر دما، می تواند عمر مفید سیم یا کابل را کاهش دهد.

-PVC مقاوم در برابر روغن

در این نوع کابل و سیم پی وی سی، مخلوط های به کار رفته در برابر روغن مقاوم هستند. این مخلوط بیشتر به عنوان ماده غلاف در کابل ها استفاده می شود اما می تواند در سیم ها به عنوان عایق نیز استفاده شود.
پی وی سی را می توان به دلیل ترکیب شیمیایی آن به عنوان قابل اشتعال نیز طبقه بندی کرد. در این صورت برخی از عناصر موجود در آن ممکن است از طریق سیم یا کابل PVC در هنگام آتش سوزی آزاد شوند، که برای انسان، طبیعت، ساختمان ها و ماشین آلات خطرناک است.
اکنون که انواع سیم‌ها و کابل‌های پی وی سی موجود را می‌شناسید، بیایید نگاهی به کاربرد آن‌ها بیندازیم. ..

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.