سیم‌و‌کابل پی وی سی، انواع، موارد استفاده، ساخت، خرید (بخش دوم)

موارد استفاده از سیم‌و‌کابل پی وی سی

سیم‌و‌کابل پی وی سی معمولاً برای لوازم خانگی، سیم‌کشی مدارها، ابزار، سیم‌کشی خانه، عملیات معدن، منابع تغذیه، زیردریایی‌ها، سیم‌کشی کشتی و غیره استفاده می‌شوند. آن ها حتی در محیط‌های حساس به دمای بالا مانند آشپزخانه و لوازم مرتبط نیز استفاده می‌شوند.
کاربرد سیم ها و کابل های پی وی سی از ویژگی های خاص آن ها ناشی می شود. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه ویژگی‌های خاص سیم‌ها و کابل‌های PVC به کاربردهای مختلف سیم و کابل PVC کمک می‌کند. در ادامه پنج ویژگی اصلی سیم‌ها و کابل‌های پی‌وی‌سی و نحوه کمک آن‌ها به استفاده‌های خاص آورده شده است.

1. تطبیق پذیری بالا

یکی از کاربردهای اصلی سیم و کابل PVC تطبیق پذیری بالای آن است. تطبیق پذیری به سیم ها و کابل های پی وی سی انعطاف پذیری فوق العاده ای بخشیده است تا با توجه به نیازهای مختلف اصلاح شوند.
آنها حتی قابل بازیافت هستند و به راحتی با استفاده از نرم کننده ها و روان کننده ها اصلاح می شوند. این تطبیق پذیری باعث افزایش استفاده از سیم و کابل PVC در صنایع پیچیده شده است.

2. دوام فوق العاده

سیم ها و کابل های پی وی سی دوام بالایی دارند. این امر باعث افزایش قابلیت استفاده از سیم و کابل PVC و طول عمر کلی آن ها شده است. سیم ها و کابل های پی وی سی در اکثر مواقع در برابر خوردگی، سایش، مواد شیمیایی و آب مقاوم هستند. آن ها همچنین ضد زنگ هستند و قابلیت جذب ضربه را ارائه می دهند که دوام را حتی بیشتر می کند.

3. ایمنی

یکی دیگر از کاربردهای عمده سیم و کابل PVC ایمنی آن است. همانطور که همه ما می دانیم بسیاری از سیم ها و کابل ها به دلایل مختلف می توانند ناامن شوند. به خصوص مقاومت ضعیف در برابر هر شرایط محیطی غیرمنتظره همیشه در سیم ها و کابل ها نگران کننده است. کابل‌ها و سیم‌های پی‌وی‌سی مقاومت بیشتری دارند و برای محیط‌های حساس مانند آشپزخانه و لوازم مربوطه، مناسب هستند.
این به این دلیل است که ماده متداول PVC یک نوع ماده بسیار قابل اعتماد است که بی بو و غیر سمی است (مناسب برای محیط های مرتبط با مواد غذایی مانند آشپزخانه).
همچنین مقاومت در برابر گرما، آب و مواد شیمیایی قابلیت استفاده از سیم و کابل پی وی سی را در آشپزخانه و سایر محیط های مشابه بیش از پیش افزایش داده است.

4. قابل تنظیم

تطبیق پذیری و انعطاف پذیری PVC باعث می شود تا سیم ها و کابل های PVC بسیار قابل تنظیم باشند. آن ها را می توان به راحتی به هر شکل یا ترجیح قالب بندی کرد. در واقع، اگر به سیم یا محصولات پی وی سی در مقادیر عمده نیاز دارید، می توانید به راحتی آن ها را به هر شکل یا اندازه ای که در کسب و کار خود نیاز دارد، سفارشی کنید.
سیم ها یا کابل های پی وی سی نیز در صورت سفارش عمده مقرون به صرفه هستند. این ویژگی باعث می شود تا سیم ها و کابل های PVC به راحتی در کالاهای خانگی در مقیاس بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.
حتی صنایع تولیدی نیز تا حد زیادی از سیم و کابل پی وی سی به دلیل این قابلیت سفارشی سازی، استفاده می کنند. محصولات تجاری مانند موتورهای الکتریکی، تابلوها، کابل های کنترل و ترانسفورماتورها، عمدتا از سیم یا کابل PVC استفاده می کنند.

5. استفاده ساده و راحت

یکی دیگر از کاربردهای اصلی سیم و کابل های پی وی سی، سادگی و سهولت استفاده است. این سادگی دوباره به دلیل ویژگی بسیار متنوع کابل ها و سیم های PVC است که استفاده از آن را برای هر نیاز پیچیده، آسان می کند.
سادگی استفاده نیز یکی از دلایلی است که سیم و کابل PVC عمدتاً در لوازم خانگی استفاده می شود. استفاده آسان همچنین به این معنی است که سیم ها و کابل های PVC می توانند در برابر استفاده خشن مقاومت کنند. به همین دلیل است که سیم‌ها یا کابل‌های پی‌وی‌سی به دلیل استحکام بالایی که دارند آسیب نمی‌بینند یا نیازی به تعویض مداوم ندارند.
اجازه دهید در نهایت به روند ساخت سیم و کابل PVC نگاهی بیندازیم.

فرآیند تولید سیم و کابل پی وی سی

فرآیند ساخت سیم و کابل PVC نسبتاً ساده و مقرون به صرفه است زیرا در مدت زمان طولانی استفاده و اصلاح شده است. به همین دلیل است که سیم و کابل PVC در مقایسه با سایر کابل ها و سیم ها ارزان تر هستند.
مواد پی وی سی که در سیم ها و کابل های پی وی سی استفاده می شود فرآیندی به نام پلیمریزاسیون را طی می کند. این حالتی است که پی وی سی به راحتی با حرارت نرم و بسیار همه کاره می شود و تمام خواص انعطاف پذیری که سیم ها و کابل های پی وی سی به آن ها معروف هستند را از خود نشان می دهد.
این فرآیند همچنین سیم‌ها و کابل‌های PVC را سبک وزن می‌کند و “تلفات دی الکتریک” و استرس داخلی را در کاربردهای الکتریکی کاهش می‌دهد – و باعث می‌شود به راحتی در هر وسیله یا هر صنعتی قابل استفاده باشد. با این حال، استحکام، طول عمر و دوام کابل ها و سیم ها در این فرآیند بدون تغییر باقی می ماند. ..

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.